دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

نوایی از خاکستر | نگاهی به نمایشگاه مونوپرینت در گالری رادین

  • کد خبر: ۲۰۶۳۵۷
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
نوایی از خاکستر | نگاهی به نمایشگاه مونوپرینت در گالری رادین
داوود هوشمند هنرمندی است که آثارش را از قوچان با خودش به گالری رادین آورده تا دیوارهای نگارخانه را با آوای نوایی به رقص سنتی خراسان وادارد.

به گزارش شهرآرانیوز، کافه گالری رادین این روزها میزبان نمایشگاه «نوایی از خاکستر» است. داوود هوشمند، هنرمند خراسانی است که از قوچان به مشهد آمده تا دیوار‌های نگارخانه رادین را با تصویر کردن «آهنگ نوایی» زینت دهد. سبک تابلو‌هایی که او به دیوار آویخته مونوپرینت یا نقاشی روی شیشه است.

نوایی از خاکستر | نگاهی به نمایشگاه مونوپرینت در گالری رادین

مونوپرینت، رقص دوات روی شیشه

اگر بخواهیم بیشتر درمورد سبک این هنرمند توضیح دهیم باید بگوییم که چاپ نقش‌های مختلف بر روی یک صفحه فلزی، شیشه‌ای یا چوبی، سنگ لیتوگرافی یا مهر چوبی را «مونوپرینت»می‌گویند. «مونوپرینت» همان‌طور که از نامش برمی‌آید تک چاپ است یعنی هر چاپ حاصل از این روش‌ها با نمونه چاپی دیگر متفاوت است. همچنین یکی از روش‌های «مونوپرینت»، کولاژ روی سنگ است.

ریختن مرکب روی سطح، منحصربه فرد است و همین امر وجه تمایز هرچاپ با چاپ دیگر از همان ابزار است. هنرمند با تغییر اجزای «مونوپرینت» که همان فلز یا چوب یا سنگ و مرکب و نحوه ریختن مرکب است چند چاپ خلق می‌کند که با درکنارهم قراردادن آن‌ها نمی‌توان هیچ دو اثری را شبیه هم پیدا کرد.

داوود هوشمند درمورد نمایشگاهش می‌گوید: تابلو‌هایی که می‌بینید درواقع رقص محلی خراسان است. برای زنده نگهداشتن آداب و رسوم و سنت‌ها که بخشی از فرهنگ زنده استان است این طرح‌ها را کشیدیم و به مشهد آمدیم تا تعداد بیشتری از هنردوستان بتوانند در کنار آثارمان بایستند.

از داوود هوشمند می‌پرسم چه شد که به مشهد آمدی و نگارخانه رادین را انتخاب کردی؟ اصلا چرا با این سبک به سمت فرهنگ سنتی خراسان رفتید؟ و او پاسخ می‌دهد: شهر‌های کوچک اولا جایی برای به نمایش گذاشتن هنر ندارد، ثانیا اقبال و استقبالی که در شهر‌های بزرگ هنرمند را به رسالتش می‌رساند به اندازه مبدا ما نیست. به همین علت به مشهد آمدیم تا مونوپرینت رقص محلی را با اسم نوایی از خاکستر به نمایش بگذاریم.
ما بزرگ شده همین مرز و بوم هستیم و بر ما پوشیده نیست که کارکردن در حوزه فرهنگ محلی و بومی این مناطق چقدر کم شده است. هرچه بیشتر بتوانیم هنر و آداب و رسوم را به یکدیگر نزدیک کنیم این نزدیکی در شناخت نمود بیشتری پیدا می‌کند.

جمعه‌ها اینجا چراغی روشن است

امیر طالبی، مدیر کافه‌گالری رادین که میزبان این نمایشگاه‌هاست نیز در این‌باره می‌گوید: جمعه‌ها میعاد ما و هنردوستان در هر هفته است که افتتاحیه یک نمایشگاه را خواهیم داشت و تا چهارشنبه میزبان هنرمندان خواهیم بود. سعی ما این است که با میزبانی از آثار هنری در هر نمایشگاه و همزمان فراهم‌آوردن یک فضای گپ و گفت‌وگو برای هنرمندان سبک‌های مختلف اتمسفری ایجادکنیم که وقتی صاحب‌نظران با جهان‌بینی خودشان به آثار نگاه می‌کنند هنرمند بتواند از نقدشان بهره ببرد.

 نمایشگاه «نوایی از خاکستر» تا ۲۷ دی ۱۴۰۲ در گالری رادین  واقع در حامد جنوبی ۱۲، برپاست.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->